Mobilbloggning

Eftersom internet hemma kommer vara nere ända tills imon så kommer jag småblogga från mobilen!
Vädret är ju på topp och ikväll ska jag kolla när tff tjejerna möter Bois! Trevligt ska det bli att träffa alla igen ;)

https://cdn3.cdnme.se/4083663/7-3/pic_51a770399606ee468ffb8c65.jpg" class="image">


Wiz Khalifa:

 
sjukt cool kille som gör sjukt sköna låtar! :)
MIn favorit: 
 

Regn + ljus = mys


Fuck wifi!

Jag hatar wifi! Det funkar aldrig! Tänk va lätt allt va när man hade en internet kabel som alltid satt i datorn och ALDRIG la av! Skönt!
Idag var jag med mamma på gekås och så kollade vi efter avsluting/konfirmations skor! Denna gången hittade jag iaf skor vilket var skönt!! ;)
Sen åkte jag hem till Matilda och PACKADE hennes resväska eftersom skitungen ska till grekerna imon... Snäll som jag är packade jag heela väskan! ;)
Nu har jag gjort franska och ska duscha! Det jag köpte på gekås kommer kanske upp imon eller nån annan dag!
Ses


Syslöjd.

Hur gammal är du om fem år? 20  
Vem var den sista du träffade? klassen
Hur lång är du? 165 cm
Hur löd ditt senaste sms och till vem? Min syster " Ja precis!"
Vilken ögonfärg har du? Grön/Blå
Vilken är din favoritplats? Hemma :) 
Hur många gånger har du flyttat? 0 gånger 
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor och skor! hahah
Vilken är din favoritglass? tre toppar glass om det räknas som en glass sort... XD
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa bra saker som jag behöver. 
Sover du på någon särskild sida? Asså jag tror jag vänder mig ganska mycket när jag sover så jag hinner inte tänka på hur jag ligger...
Känner du någon med samma födelsedag som din? JUSTIN BIEBER! ahahahhahahahahh
Kan du några andra språk än svenska? 3 stycken. 
Vad var det senaste du stoppade i munnen? morot och lite lasagne. 
Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ajamänn
Vilken radiostation lyssnade du på senast? inte en susning
När var du i kyrkan senast? i torsdags 
 

Love is the flower you've got to let grow.- John Lennon

Fotade några blommor i våran trädgård innan! vissa blev faktiskt ganska bra enligt mig själv! :)

Q/A

Nu var det lite frågor igen! :)
 
Hej! Jag har några frågor! Kan inte du svara på dom i en video? 
- gillar du någon just nu? 
- vilken låt blir du aldrig tröttnar på? 
- vilken var förra årets bästa låt? 
- kan inte du har frågestund snart?
Svar:
hahah det verkar vara intressant eftersom jag får typ den frågan minst 1 gång i veckan.. men jag tycker inte det angår dig :)
hmmm svår fråga.. 
 
 denna låten sjunger man alltid med i om den kommer på radion typ.. hahaha :)
 
 Förra årets låt... det var väääldigt många men jag tycker dessa var de största.. tar dom jag lyssnade på!
 
massa mer men jag orkar inte leta.. XD
 
Nja jag får ganska mycket frågor ändå så jag tycker inte det behövs! ps jag skriver ist för video :)
 


Värsta låten du vet?
Tycker verkligen inte att denna låten är bra alls! :(
 

 
 
 När ska du konfirmeras? kan inte du lägga ut en bild på din klänning? (: <3
 
Svar: Jo det ska jag! på lördag faktiskt, hhaha jag är jätte nervös men det ska bli kul! :) naj tänkte spara det till dagen då jag väl gör det! vill inte att alla ska se klänningen nu :)
 
 
 

Mammas dag!

 
Världens bästa Mamma! <3

Godmorgon, godmiddag!

Gårdagen var lite halvt creepy måste jag säga! Precis efter att jag publicerade inlägget om bilen så blev jag attackerad av en mås... Livet är farligt! Haha
Men iaf, idag så gjorde jag en as god frulle och nu ska jag till stan med min kusin för att köpa present till mamma! Hoppas ni inte har glömt att det är morsdag imon! Isf kan man ju alltid köpa en chokladask på Coop om man inte hinner! Haha ;)
Ps jag har nästan namnsdag imon med ( Vilhelmina fast jag heter då Wilhelmine) men Close enough för att räknas som min namnsdag! ;)


2 sekunder från att bryta ett ben!

Rubriken är inte nån låttext inte utan 100% seriös! Jag gick över vägen u stan för att köpa en macka, så kom det en bil i rätt bra fart må jag säga! Haha sån tur va så stannade jag upp! ;)
Lite äventyr i vardagen skadar ju inte!!
( men nästan )


90210 forever!


Final!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅ på lördag är det äntligen Champions league final. Eftersom det är 2 tycka lag som möter varanndra så tycker vissa att jag inte borde bry mig om vem som tar hem seger men JOHO!! klart att Bayern ska vinna, dom är de bästa så klart att de tar hem det :) 
 

1 konsert jag gärna skulle vilja gå på:

Eftersom jag ÄLSKAR housemusik så skulle jag så gärna vilja gå på "Tomorrowland" festivalen! Så sjuuuuukt fint och häftigt verkar det vara. Synd att jag är lite för liten och att biljetterna tar slut så extremt snabbt... annars hade jag åkt dit med min bror! haha. Det bästa med housemusiken är att man kan känna alla verkligen ALLA känslor när man lyssnar på det, Glädje, Ilska, Ledsen osv, UNDERBAR musik som man alltid blir glad av! :)
 
 
 

Coop!

Känner att jag behöver komma ut och promenera lite! Kanske inte världens bästa väder men det kunde vart värre
( typ Gudrun eller nått! ) haha!


Only Teardrops?

Vad tycker ni om Danmarks bidrag i helgen?
Jag tyckte låten var riktigt bra bara att jag inte fattar texten så jättemycket.. hon sjunger typ om kärlek och helt plötsligt sjunger hon "bara tårar" nja, lite bättre låtar finns det ju men den är ändå skön så den platsade på min lista denna gången! 
Uppträdandet var ju också kanon men jag kan inte jämföra med någon eftersom jag bara kollade på 3 bidrag Sverige, Tyskland och Danmark! hahah jag tycker att det är ganska seegt förutom när det är röstning, haha men då sov jag :)
 
ps Emmelie de Forest var en väldigt söt tjej förövrigt! ;)
 
 
 
 
 Ha en finfin tisdagskväll Alla goa ;)
 

Shoppingen på Kungsmässan!

Shorts: Bikbok

Klänning: Bikbok
Kjol: H&M 

Mosquitoes remind us that we are not as high up on the food chain as we think

Mysig kväll tycker jag! nu ska jag göra lite NO innan jag somnar vilket jag anar att jag gör ganska snart! :(
trodde att jag skulle få sitta och ha det skönt utomhus när jag åt men jag fick snabbt tänka om efter som jag upptäckte att det flög 1000000000 myggor omkring mig.. tusan också! riktiga  party poopers är dom XD
 

3 snyggaste kändisarna!

1. Cristiano Ronaldo.
 
2. David Backham.
 
3. Douglas Booth.
 
 

Hangover!

hahah hoppas ni inte trode att jag har en "hangover" för det har jag verkligen inte utan jag snackar om FILMEN!!
När jag bläddrade i frida tidningen härom dagen såg jag att Hangover 3 kommer ut på bio den 30/5! vet ju dock inte om det är här i varberg men ändå, när den kommer ut ska jag verkligen gå och titta på den med nån rolig eftersom det inte är så spännande att gå på bio själv.. hahahhaah 
Jag har båda hangover filmerna hemma och man kan verkligen inte tröttna på dem! så sjukt roliga! :)
Så har ni inte sett dem är det ETT MÅSTE! 
 
 
min humor till 100 %

Nu: hockey!!


Vilken vacker dag!

Ps.. Fick ingen bild på min Goa pizza :(
Riktigt bra dag ;)


Riktigt förvånad!

Hejsan Allihopa!
Jag måste säga att jag blev riktigt förvånad att så många hade klickat in på bloggen idag FAST det va sånt underbart väder!
 
Fick denna kommentaren igår så jag och mamma ordnade några drogade bilder.. jag måste säga att mamma är kanske inte världsbäst på att fotografera, men hon är bra på massor av andra saker ist så det är ju lugnt! :)
 
''
 
och här är resultatet!
 
 
ser ut som jag har rökt på eller nått, men nu var det ju faktiskt klänningen som skulle vara i fokus XD
 

Snart Helg

 
sjit va gott :)

Piroger

Ikväll lagade jag piroger för omväxlingens skull.. Haha äter aldrig det annars! Gott vare iaf ;)


Min eftermiddag!

Det är bara att lägga i en sista växel i pluggandet nu, DET ÄR INRE SÅ LÅNGT KVAR!! :)
 
 

Peace

 
 
Kolla denna som hannah gjorde! sjukt roligt hade vi :)

De extremas dag

Lisa var ju här och jag lovar er att ingen gör sånna random saker som vi gör när vi är.. några exempel på vad vi gjorde idag..
- Spelade tennis på vår baksida
- Körde leken när man har olika katigorier och så får man en bokstav och så ska man komma på någonting till varje kategori. ex en stad på M
- (Extremt) "flyga flygplan utan händer"
 
 
kram på dig lisafisa :)

Q/A

Vad använder du för produkter i ditt hår? hur ofta tvättar du det? Det ser jätte lent och glansigt ut! <3
Svar: Jag försöker att undvika massor av "kemikalier" i mitt hår eftersom jag tror att det knappast hjälper men jag tvättar det 3 gånger i veckan med schampo och balsam och sen tar jag den där oljan varje kväll :) tack! 
 
 Är du insatt i mode???
Svar: hahaha nja inte rktigt! jag tycker det är jättekul att läsa och kolla mode i tidningar, men jag är nog mer en tjej som tänker på att det ska se neutralt ut. tex just nu är det inne med tigrar på tröjan och det tycker jag inte alls om hahah. Jag tycker att det ska se enkelt och fräscht ut, lite mottot "fresh and clean" haha :)
 
nu ska jag leka med Lisa

Top 3

Top 3 på min spotifylista just nu! 
 
Kim Cesarion – Undressed
Calvin Harris – I Need Your Love - Nicky Romero Remix
Bruno Mars – When I Was Your Man
 
nu kommer säkert nån sitta där hemma och tänka: shiiiit dom är ju as gamla allihopa.. 
HAHAHA jag vet men för mig blir aldrig musik för gammal, hittade en låt från 2005 häromdagen och den är faktiskt riktigt bra! hahaha :)
 
 

Korall, rosa och vit

Var på stan med mamma innan.. hittade lite saker vilket va roligt :)
 
 
detta är en klänning bara så ni vet XD

"I barbecued with this dude"

Jag antar att ni har hört om räddningen från skräckhuset i USA? för er som inte har gjort det så var det 3 männ som höll 3 eller 4 tjejer instängda i ett hus och den tjejern som har suttit där längst hade varit där i 10 år!!! tänk att vara kidnappad så länge.. men iaf så lyckades hon ta sig ut och fick kontakt med en man som kunde hjälpa henne! en riktig hjälte alltså! det är nu det ironiska kommer in.. standard. Den killen är så skön, han snackar som om det inte var så hemskt och läskigt! fett cool. Min bror visade denna videon igår och jag kan verkligen inte sluta skratta!!! 
 
 
 

Åååå vad jag har saknat den


Egen Dusch?

NU HAR JAG KOMMIT HEM IGEN!
ville bara säga det :) lägret va super roligt i vissa stunder om ni fattar hur jag menar och jag har lärt känna många roliga personer, precis som ett läger ska va typ. 
Det jag saknade mest var nog en egen dusch.. hahahah jag älskar at duscha hemma i lugn och ro och varken det första eller det andra hade man där :/  
nu har jag suttit och funderat på vad jag ska skriva mer i typ 5 min och jag kommer inte på ett piss så jag kommer nog blogga lite senare ist.. hahahahahhah bye
 
 
 

Dag 3(lördag)


Dag 2


Dag 1!

När vi kom fram efter 1 timmas bussresa gick man reda på vilka man skulle dela rum med och efter det fick man nyckeln! Alla gick in på sina rum men kom ut rätt snabbt igen för att se hur de andra bodde osv. Själva upptäckte vi att Lovisa hade fått en handikapp säng så vi dampade lite med den innan det va dax för maaaat! Och finns det något jag verkligen hatar så är det att äta pasta med köttfärssås med massa folk omkring för det går verkligen inte att undvika att det spills sås någonstans.. Haha! Efter det var det en andakt i kyrkan och ja inget att tillägga om det. På kvällen körde vi lekar kollade på folk som bada och massa mera! ;)


Konfaläger :)

Min frulle, OCH FRIDAAAA <33
 
 
Yes idag är dagen då vi åker på konfaläger! det ska faktiskt bli superkul och ja det är bara 4 timmar kvar innan bussen går! ;)
Asså jag fattar inte en sak och det är att det stod typ 10 sker på listan och jag var tvungen att välja bort vissa saker för att allt skulle få plats.. jaja bättre för mycket en för lite typ :)
men nu ska jag äta och sen ska jag packa det sista sen så bär det av :)

Natt

Nu är det en ny dag mina vänner! Torsdag = konfaläger och en massa andra roliga saker! Yolo


Bästa serien! <3


Utkast: May. 07, 2013 fett ful rubrik hahahahahhahaha

Vad tusan gör bruden igentligen? HAAHAHAHAH
 
 
 

OBS, OBS, OBS

Mina favorit tuggummin har bytat förpackning.. inte så konstigt att jag inte hittade dom igår! 
så nu ser dom ut såhär :)
 
 
istället för såhär..
 
Peace 

ice cream are 100 calories of amazingness! -Jayde Nicole


teenager post:





BUHU..

vissa dagar är riktigt dåliga! denna dagen trodde jag skulle bli perfekt eftersom vädret var så underbaaart, men nähä. MINA HÖRLURAR ÄR BORTA!!!!!!! de försvann i skolan efter första lektionen.. bra star på veckan, nej men seriöst, jag va nog i lärarrummet och hos vaktmästaren 100000 gånger i hopp om att någon god själ hade lämnat in dem but no. Riktigt tråkigt eftersom jag köpte dom själv och de är inte så jättebilliga + att dom äger! aja får sörja lite nu när jag ska till coop och ladda upp tuggummiförrådet :)
 
 
Bästa smaken ever <3

unga talanger!

ryser typ när jag höra denna killen sjunga! har nog lyssnat på den 100 gånger minst sen den kom upp på facebook (det va ett tag sedan) tänk så många duktiga sångare det finns i världen som inte har blivit upptäckta eller inte fått chansen för någon som bara ska skämma ut sig får en plats istället.. tråkigt men därför finns ju Facebook och Youtube! :) hoppas denna killen blir riktigt stor för hans röst är underbar. 
 
 
 
 

Önske inlägg!

hejhej! 
har ju fått en kommentar om jag inte kan göra ett inlägg om min hund Luna.. så jag gör det nu :)
 
Jag var väldigt mycket för djur och massa sånt för typ 3 år sedan så jag coh min pappa bestämde oss för att köpa en hund. Vi visste precis vad vi ville ha och jag kan säga er att det tog ca 1/2 år innan vi hittade va vi sökte.. och vi sökte en liten Luna! och vi fick henne tillslut, efter att ha åkt upp till typ södertälje för att hämta henne, nu efterså vet jag faktiskt inte hur jag orkade ta hand om 2 hästar, 2 katter och 1 hundvalp men jag överlevde rätt bra ändå :) 
Luna är en Dansk, svensk gårdshund och hon kom till oss januari 2010 tror jag :) hon var världens gosigaste och är fortfarande världens gosigaste! men iaf hon är jätterolig att ha med sig och hon är hur pigg och galen som helst, lite som jag.. hohhohohoh nej men ni fattar! 
 
ps hon hade inget namn i en hel vecka eftersom jag vägrade gå med på att hon skulle heta "Ulla-Britt" som hon hette när vi köpte henne.. men så hade vi hur många förslag som helst och tillslut valde jag det som jag tyckte lät konstigast (jag tykte faktiskt Luna lät konstigt när jag va 12) bara för att jag skulle vänja mig vid det :) och nu är jag glad att jag valde det exemplariskt underbart vackra namnet.. alla håller på att påminna mig om att "Luna" betyder måne, men tro mig gott folk, jag vet redan detta :)
maaaaassa mobilbilder..
 
 
 


Mobilbloggning från Espevik

Jag och Mathilde sitter just nu i solen och äter vindruvor! Gud va gott det är alltså. Innan låg vi och sola i bara bikini och man frös inte någonting! Har inte varit här sen i vintras så jag har glömt hur fint det är :/
Men nu ska vi dra oss hem igen eftersom "borta bra, hemma bäst" verkligen passar in på mig och min familj! Haha


Godmiddag!


MAAAAAT

Linda <3 thaimat!


Making a 2013 memorie jar.

 
hoppas den kommer bli överfull när detta året är slut! :))))

min frulle

 
 
Lite goa frukost låtar!
 
 
 
 
 

Polyvore.com

 
hohohohohoh har faktiskt börjat lära mig pogrammet nu och ärligt talat så tycker jag att det är superkul! :) här är några somriga klädstilar och den i mitten skulle jag lätt kunna ha på mig :)

Veckoreyn, apelsinkrokantmarabou och bild redigering


Macbook i Diskhonet????????????

Precis den "wtf känslan" fick jag imorse när jag kom ner från mitt rum..  MIN MACBOOK LÅG I VÅRT DISKHO...
hahahahahah, det konstiga va att jag hade lagt den på laddning i mitt andra rum kvällen innan och när jag frågade mamma om hon hade lagt den där svarade hon nej och så trodde hon att jag inbillade mig att jag lagt den där uppe.. jadu min mamma tvivalde på mig men sen när pappa kom upp så fick jag iaf förklaringen! 
det va såhär, Pappa skulle lägga sig runt 12 tiden på kvällen när han hörde hur det tjöt från någonstans.. sen när han gick in i mitt rum så fattade han att det va min dator som låg på sängen kokande het ringde varningsklockorna liksom.. hahaha så i panik springer han ner med den ( han har aldrig hanterat en macbook innan) och la den i diskhonet för att det inte skulle ta eld! bra agerat av pappa tycker jag men lite mysko var det imorse när jag såg detta...
 
trodde helt serri att det hade spökat hemma hos oss..
men ett gott slut blev det och min data överlevde!

hej.jag.ska.gå.upp.till.mitt.rum.nu.ANTECKNA.

 
 
detta borde fler tänka på i sina liv tycker jag! folk som slarvar bort sitt liv helt och hållet, växer upp jättetidigt och missbrukar! tänk på att man bara lever en gång men då ska man leva bra! :)
 
 
och om man heter Linda måste man lägga in nått kul på slutet annars blire för serri..
HAHHAHAHA skrattar fortfarande åt denna och jag hittade den för 10 min sen
 

HÅROLJAN!!!

HAHAHAHAHAH jag har ju glömt av at skriva recentionen om håroljan jag köpte för typ 3-4 veckor sedan.. men nu kommer den:
 
 
Lee Stafford, Araganoil - Kicks 
+ Oljan är sjukt bra måste jag säga! Den gör att håret blir glansigt och mjukt samt att den har tagit bort det slitna som jag hade i topparna förut! Jag köpte ju den för att jag skulle se om jag kunde få bort de slitna istället för att klippa mig och det fungerade verkligen. En annan bra sak med den är att den var ganska billig! 90 kr tror jag den låg på :)
 
- hmm.. det ända som inte är jättebra men inte heller något problem är att den lukar lite "manligt" hahah men eftersom jag ändå bara tar den innan jag lägger mig så gör det ingenting!

Cykeltvätt!

Yes, jag tvättade och fixade i ording min cykel lite innan.. den va hur smutsig som helst och gnisslade lite här och var, så nu har jag fått den att bli som ny! :)
 
 
Har fått lite frågor igen, JÄTTEKUL ATT NI KOMMENTERAR OCH FRÅGAR OSV! ÄLSKAR DET :))
 
hur ska en kille vara mot en tjej enligt dig? vad imponeras du på?

hejhej! 
asså jag vet faktiskt inte.. hhaha jag tänker inte så mycket på hur en kille ska va utan man känner om en person har det man letar efter liksom. Jag tycker att en kille ska behandla tjejen bra, vara snäll, gullig osv men samtidigt får det det inte bli för "gulligt" risken är väll att man tröttnar kanske! 
Men som sagt jag kollar efter killar som är självsäkra och har en egen mening.. inte sånna som ändrar sig bara för alla andra har den åsikten! Så självsäkerhet och att han tycker om det han gör är det viktigaste i personligheten förutom snäll, mysig osv. ( han får gärna gilla sport också.. inte någon som bara spelar data heeeela dagarna)
 
Vad jobbar du någonstans? Vad gör du på ditt jobb? (:
 
Jag jobbar hos min mamma och pappa, de äger en blomsteraffär så jag brukar hjälpa till där med allt möjligt! ibland betjänar jag kunder, iblad städar jag, ibland binder jag buketter och ja, jag gör nog det mesta helt enkelt :)
 
Favorit dryck? vanlig och Alkohol?
Jag gillar hallonsoda <3 haha! Jag dricker inte alkohol, så tyvärr kan jag inte svara på det mannen :)
 
Tror du på gud? :)))
haha om jag ska svara helt ärligt så vet jag inte.. jag har en liten historia om en sak som hände mig för bara några dagar sen som är ganska sjuk.. men den får ni inte höra nu XD
 
 
 

Vårdoppet!!!

Mobba inte skrattet i slutet, tack XD


Vårdoppet!!

Mobba inte skrattet i slutet XD


Nytt!

beställde precis hem detta jättefina och våriga skalet till min IPhone! tror att det kommer bli super snyggt eftersom den är vit :)
Det fanns jätte många olika skal på Fyndiq.se, så om ni vill ha något annorlunda skal för jätte lite pengar så klicka er in där!!!
 

May. 01, 2013

Håller på att ladda upp videon från mitt och Matildas dopp i havet.. Men det dröjer lite till ;)
Har haft en jätterolig dag och vi har gjort massor av våriga saker!
Studsmatta, badat, cyklat och gått runt utan jacka! <3


Ska man leva gott, ska man äta gott